marți, 11 august 2020

Cartea Miracolelor

 

           

            Mulți biți se vor fi scurs pe undele internetului de la ultima mea postare și iată-mă astazi că încerc din nou o plăcere de-a mea și anume aceea de a vă povesti despre o carte pentru copii. K. J. despre care am scris aici si aici se ține de cuvânt și ne propune să călătorim în Terria, un ținut nu foarte îndepărtat deoarece se poate ajunge foarte ușor acolo. Cei mai mulți copiii se joacă deja în acest ținut, adulților le trebuie o invitație, care de multe ori poate lua forma unei povești. Așadar adult fiind, am primit o astfel de invitație atunci când Cartea Miracolelor a ajuns la mine.

            Am eu un pitic al meu, care atunci când este vorba de o poveste fie că este citită, fie  că este văzută sub forma unui film / serial, se activează și urmărește cu ochi critic tot felul de trăsnăi tehnice cum ar fi consistența internă. Am să dau un exemplu dintr-un serial foarte bun și apreciat, care îmi place și anume Teoria Big Bang. În sezonul 5, episodul 11 apare un personaj care îl tachina pe Leonard, ei bine, actorul care îl joacă va deveni tatăl lui Sheldon în serialul Tânărul Sheldon. Sigur, lucrurile pot fi interpretate ca fiind două povești distincte, dar atunci când constați că ai reușit să creezi o realitate, un univers care are puterea să se susțină singur nu vii și-i dai una la rădăcină, mi se pare că strici magia.

            Ce vreau să zic este că citind povestea scrisă de K.J. m-am trezit în lumea magiei așa cum o știam eu, piticul meu a stat cuminte și a pufăit din pipă și a ronțăit pricomigdale și la sfârșit s-a declarat mulțumit că universul nu a fost destrămat, ba mai mult a fost îmbogățit cu un nou motiv. Am aflat cum se produce laptele cu cacao. Ba am aflat și de magazinul Meșterului Poppink – pantofi după care te dai în vânt.

            Nu vă voi spune multe despre Finn și experiențele lui, nu vă voi spune despre arhimagicieni și ucenicii lor, nu vă voi spune despre Turnul Vânturilor și toate lucrurile de acolo. Am să vă spun în schimb despre culori și nume, despre mașini care se aseamănă cu niște pălării de ciuperci căci K. J. reușește să coloreze un univers în care lucrurile știu să se așeze astfel încât la final să avem o poza de familie încântătoare și pe bune. Nu mi se pare puțin lucru să reușești o poveste care să îți spună că atunci când poți lua o decizie este bine să te gândești și la cei de lângă tine, în ziua de azi altruismul pare a deveni un lucru desuet. Îmi mai place felul în care broderiile grafice de pe mașeta paginilor se îmbină cu povestea, îmi plac vinietele și formatul cărții.

            Dar stai, un alt pitic al meu îmi atrage atenția că postarea aceasta tinde să devină prea serioasă și tehnică și că ar fi timpul unei ghicitori. Ce au în comun inelul lui Rumburak, peștișorul de aur, duhul lămpii și cartea miracolelor?

 

Temă: Identificați modalități alternative de rezolvare la problema celor trei dorințe.

 

Autor: K. J. MECKLENFELD

Ilustrații: JOANNA BUCUR

Editură: Humanitas, 2020

ISBN: 978-973-50-6870-7



2 comentarii:

  1. Mulțumesc frumos, Daniel. Nu numai pentru cuvintele bune și pentru super-recenzia în sine, dar și pentru că ai ieșit din bârlog după atâta vreme ca să scrii despre cartea mea. Mii de mulțumiri! Sper să scrii mai des de-acum înainte, cartea pentru copii în limba română are nevoie de oameni pasionați ca tine :-).

    RăspundețiȘtergere